Dagen innan

Det är små saker som gör en dag till en lyckad dag. Som att äta rostad bröd till frukost. Jag absolut älskar rostat bröd. Sommarsol, sommarvind, sommarklänning som fläktar kring benen. Västerås centrum en dag som idag. Levande. Förväntansfull. Och att dela det med min älskade mormor med en glass i handen på en bänk vid biblioteket, en plats som jag tycker speciellt mycket om. Titta på sommarklänningar, kostymer och oändligt med gladiatorsandaler som skyndar förbi. Imorgon är det studenten. Då exploderar Västerås centrum i lycka, framtidshopp, stolthet och frihetskänslor. Själv hoppas jag på att hitta en bra plats så jag kan se PB07A åka förbi med partytält och antagligen en av stans största ljudanläggningar på flaket. Antagligen blir det med kilklackssandaler, långklänning och mitt lilla paraply med jordgubbar på.

”För vi har tagit studenten, för vi har tagit studenten. För vi har tagit stude-enten. Fy fan vad vi är bra!”

Jag kommer stå där och avundsjukt se dem glida förbi. Mina fötter kommer göra ont och regnar det kommer det att vara kallt och blött. Men de lär festa som om det inte fanns någon morgondag. Övertygade om att det är den bästa dagen i deras liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0